Poprawny serwis wpływa pozytywnie na sprzedaż. Zasady nakrywania, obsługi gościa w restauracji to przemyślany, modyfikowany przez lata proces. Wszystkie czynności w tym cyklu zostały przemyślane w taki sposób, aby goście w lokalu czuli się dobrze.

Czy do pracy możemy ubierać, co chcemy? Czy w dobie nowoczesności powinniśmy odchodzić od klasycznych zasad? Od strony marketingu – jest to dobre rozwiązanie. Jest jednak jeszcze jeden element układanki, to powiedzenie: „jak Cię widzą, tak Cię piszą”, a od tego właśnie niejednokrotnie uzależniona jest sprzedaż.

Każdy kelner powinien wiedzieć, że pierwsze wrażenie jest najważniejsze, i że bardzo ciężko je zmienić. Goście wchodzący do restauracji zwracają uwagę na wszystko (wystrój, ilość gości, zapach, czystość, wygląd kelnera, jego obecność na sali, uśmiech i kontakt wzrokowy, to jak ich wita, etc.) - mówi Marcin Włodarczyk, trener sztuki restauracyjnej w Krakowskiej Szkole Restauratorów.

Obsługując klientów w restauracji trafimy na osoby, którym można przypisać różne cechy. I tak, jak w życiu, spotykamy ludzi otwartych, skrytych, pewnych siebie czy nieufnych. Jednak to właśnie oni płacą rachunki, to oni przekażą opinię o naszym lokalu i wybiorą – lub nie – ponownie naszą restaurację. Innymi słowy – tak, klient ma zawsze rację.

Struktura, standardy, procedury, organizacja - jakże profesjonalne są to słowa. Często używane, aby podkreślić, iż mówimy mądrze i znamy się na swojej pracy. Pozwolę sobie tym razem skupić się nad słowem struktura, oczywiście pod kątem zatrudnienia w restauracji: kto, co ma robić, czym się zajmować i jak rozłożyć pracę.

Odpowiednio dobrane ścieżki dźwiękowe wspomagają sprzedaż w restauracji. Dla restauratora odtwarzanie muzyki wiąże się jednak z kosztami w postaci opłat dla organizacji zbiorowego zarządzania prawami autorskimi i prawami pokrewnymi. Istnieje jednak sposób na znacznie tańsze korzystanie z muzyki. Każde rozwiązanie ma swoje plusy i minusy. Co więc wybrać?

Od kilku lat modne są krótkie karty menu, lecz czy aby na pewno mają one wszędzie zastosowanie? Czy we wszystkich restauracjach powinno pojawić się minimalistyczne menu? Polecamy do przeczytania artykuł Szymona Kohuta, pomysłodawcy, założyciela i właściciela Krakowskiej Szkoły Restauratorów.

Najpopularniejsze