Badania dowodzą, że mniej niż 40% wyceny największych firm stanowi ich materialna wartość, zaś pozostała część to elementy niematerialne, spośród których najważniejsza jest reputacja. Zarządzanie wizerunkiem jest tematem o tyle interesującym, iż w istocie współcześnie dotyczy nie tylko wszystkich osób obecnych w sferze publicznej, ale również firm zastanych na rynku.

Rynek usług HoReCa jest jednym z najprężniej rozwijających się sektorów gospodarki. W Polsce jest wart 30,9 mld zł, co wskazuje na stały wzrost jego wartości. Charakteryzuje go niezwykła różnorodność, elastyczność i stała zmienność widoczna przez ewoluujące trendy i preferencje konsumentów. Gastronomia wydaje się rynkiem nasyconym, oferującym produkty i usługi zadowalające gości o najbardziej wysublimowanych gustach. A jednak nadal nas zaskakuje nowymi rozwiązaniami, przeplataniem się tradycji z nowoczesnością, dbałością o ekologię i otwartością na wpływy z całego świata.

Przez lata w naszej pracy wciąż szukamy czegoś nowego, nieodkrytego, zaskakującego. Nasi gości bowiem już nie tylko są świadomi tego co jedzą i jak jedzą, ale coraz częściej szukają w naszych restauracjach czegoś więcej…

Restauracje hotelowe coraz częściej stają się marką niezależną od hotelu. Dzięki zmieniającym się przyzwyczajeniom konsumenckim na rynku przybywa klientów, którzy regularne korzystanie z restauracji traktują jako element składowy swojego stylu życia.

Prowadzenie restauracji w opinii wielu osób, szczególnie tych którzy noszą się z zamiarem spełnienia swoich marzeń i wykreowanie miejsca wyjątkowego, gdzie będzie można dać upust gościnności i dobrego smaku, jest bardzo ekscytujące i podszyte mocnym czynnikiem emocjonalnym.

Zawód kucharza ewoluuje bardzo dynamicznie. Ciągle mamy do czynienia ze zmianą technologii, trendów i sprzętu, na którym się pracuje. W przypadku zawodów gastronomicznych zmiany te dotyczą m.in. sposobów kompozycji, smaków, technik gotowania czy podawania dań. Aby być konkurencyjnym, trzeba na bieżąco śledzić trendy, które dyktuje rynek i umieć się odnaleźć w obliczu tych dynamicznych zmian.

Najpopularniejsze