Starbucks: Relacje oparte na wspólnocie

Newsy

Starbucks: Relacje oparte na wspólnocie

20 września 2019

 

Zwykła kawa rozpuszczalna zalewana wrzątkiem w zaciszu własnego domu pomału traci zwolenników. W ciągu ostatnich lat kultura picia kawy w Polsce znacznie się zmieniła – Polacy coraz chętniej spędzają czas poza domem i wydają pieniądze na przyjemności. Jedną z nich jest właśnie wysokiej jakości kawa, która jest na tyle uwielbiana, że 29 września obchodzi swoje własne święto. To właśnie kawa przygotowywana z najlepszych ziaren 100% Arabica jest sercem marki Starbucks, istniejącej w Polsce już od 10 lat. Starbucks jednak nie tylko dogadza podniebieniom swoich Gości, ale zaspokaja także inne ich potrzeby. Dlaczego Polacy wybierają Starbucks i co sprawia, że kawiarnie tej marki są wyjątkowe na tle konkurencji?

Relacje oparte na wspólnocie

Ciepłe wnętrza wyposażone w drewniane meble, spokojna muzyka i lokalne akcenty, a także zapach świeżo palonej kawy sprawiają, że kawiarnie Starbucks pełnią rolę miejsca do rozmów i spotkań – trzeciego miejsca między pracą a domem. Swoją bogatą tradycję związaną z kawą, Starbucks uzupełnia poczuciem wspólnoty, która nierozerwalnie łączy się z kluczowymi wartościami marki: pasją do kawy, otwartością na wszystkich i zrównoważonym rozwojem. Dzięki nim Goście nie tylko spędzają w kawiarni miło czas, ale mają też okazję wzbogacić swoją wiedzę o kawie.

– Gdy otwieraliśmy pierwszą kawiarnię w Polsce, poza nami istniało niewielu dużych graczy. Dzisiaj musimy mierzyć się z dużą konkurencją, dlatego tym bardziej cieszę się, że Polacy nadal chętnie odwiedzają Starbucks – mówi Mateusz Sielecki, Dyrektor Regionalny Starbucks w Polsce. – To zasługa wielu czynników. Jednym, a zarazem najważniejszym z nich, są wspaniali i zaangażowani ludzie, będący filarem naszej działalności. Kolejnymi są przemyślana strategia, ciągłe dążenie do rozwoju i koncentracja na potrzebach Gości.

Praca czy pasja?

Starbucks zatrudnia w Polsce ponad tysiąc osób, wśród których znajduje się wielu ludzi młodych – chętnych, aby rozwijać swoje pasje. Z myślą o nich, Starbucks każdego roku organizuje wyjątkowy konkurs, Starbucks Barista Championship, podczas którego bariści z całej Polski mają za zadanie zaprezentować swoją wiedzę i umiejętności. Niemniej istotna jest jednak pasja do kawy, która w historii marki wiąże się nie tylko z etycznym pozyskiwaniem najlepszych ziaren, ale też z zamiłowaniem do dzielenia się kawą. Dla pracowników Starbucks konkursy i szkolenia stanowią idealną sposobność do nawiązywania przyjaźni, ale też między innymi są dla nich motywacją do dalszego rozwijania swoich kompetencji. Na początku września zakończył się ogólnopolski etap konkursu w Łodzi. Zwyciężczynią tegorocznych mistrzostw okazała się Zuza Albrecht pracująca na co dzień w kawiarni Sky Tower we Wrocławiu. To właśnie ona już w listopadzie będzie reprezentowała Starbucks w Polsce na mistrzostwach europejskich w Londynie.

– Moja przygoda z marką Starbucks zaczęła się ponad rok temu w czerwcu. Starbucks to dla mnie nie tylko miejsce, gdzie można napić się pysznej kawy, ale przede wszystkim mój trzeci dom, w którym spotykam wspaniałych ludzi i gdzie zawsze panuje cudowna atmosfera. Kocham moją pracę, ponieważ mogę rozwijać pasję do kawy, inspirować innych oraz sprawiać, aby każdy moment był wyjątkowy dla naszych Gości. Codziennie czerpię ogromną satysfakcję z robienia czegoś dobrego dla innych ludzi i dla siebie samej – mówi Zuzia Albrecht.